
Svako peto dete u Beogradu uzrasta od 12 do 19 godina bar jednom je bilo pijano, rezultat je istraživanja Gradskog zavoda za zaštitu zdravlja u Beogradu. U konzumiranju alkohola prednjače dečaci.
Najnovije istraživanje Gradskog zavoda za zaštitu zdravlja pokazalo je da je svako peto dete u Beogradu uzrasta od 12 do 19 godina bar jednom bilo pijano.
U konzumiranju alkoholnih pića, pre svega piva, zatim žestokih pića ili vina prednjače dečaci, koji su prva "iskustva sa flašom" imali već sa 14 godina, dok su devojčice "malo zrelije", pa su počele sa pićem godinu i po dana kasnije.
Dve trećine anketirane dece puši i to u proseku do 20 cigareta dnevno, a pivo svakodnevno konzumira 57,8 odsto mališana, dok čak njih 47 odsto alkoholna iskustva stiču upravo u roditeljskom domu.
Zorica Dimitrijević iz Zavoda, koja je učestvovala u istraživanju o upotrebi alkohola među decom u Beogradu, rekla je za "Večernje novosti" da su podaci o deci i alkoholizmu alarmantni i da se situacija poslednjih godina pogoršava.
"Na prvom mestu, odgovornost za ovakvu situaciju je u porodici, školama i vrtićima, a na kraju i u celokupnom društvu koje je stvorilo ambijent za to", rekla je Dimitrijevićeva.
Tinejdžeri se, pokazuje analiza, najčešće opijaju u kafićima i to čak u 84 odsto slučajeva, ali u velikom procentu, više od polovine, to čine i u kućama svojih drugova.
Deca ovog uzrasta posećuju i restorane i u 48 odsto slučajeva za čašicom su posegli upravo tamo.
Istraživanje pokazuje da školarci ne samo da misle da alkohol ne šteti, nego ga smatraju lekovitim.
Međutim, analiza pokazuje da ima i dece koja nikada nisu probala alkohol, odnosno dve petine anketiranih.
| Sledeći > |
|---|





